Super Dynia

Dodano: 2019-02-14 przez Edyta Karpiesiuk zdrowe odżywianie

Dynia jest smaczna, moim zdanie nawet bardzo smaczna. W Internecie można znaleźć szereg przepisów z dynią w roli głównej bądź jako dodatek. Potrawom dodaje słodkości i piękny pomarańczowy kolor. Świetnie sprawdza się w zestawieniu z kaszą jaglaną, tak jak np. w Cannelloni z dynią i kaszą jaglaną czy w zupie dyniowej

Silny antyutleniacz

Dynia zawdzięcza swój piękny pomarańczowy kolor beta-karotenowi, który jest silnym przeciwutleniaczem i ma działanie przeciwzapalne. Poza tym dynia jest dobrym źródłem witaminy C, która również jest przeciwutleniaczem i łagodzi procesy zapalne. Szklanka ugotowanej dyni zawiera aż 11 miligramów witaminy C.

Wspomaga nasz układ immunologiczny

Dzięki bogactwu antyutleniaczy oraz sporej ilości cynku dynia wspaniale wspomaga nasz układ odpornościowy.

Nawilża

Warto pamiętać o właściwym nawilżeniu naszego organizmu, szczególnie po długim i gorącym lecie. W związku z tym, że dynia składa się w 90% z wody jest idealnym warzywem, który pomoże przywrócić równowagę wodna w naszym organizmie.

Przywraca blask skórze

Dynia jest bogata w witaminę w antyutleniacze, dzięki czemu pomaga walczyć z wolnymi rodnikami, które są odpowiedzialne za starzenie naszej skóry. Witamina A oraz cynk, których w dyni jest pod dostatkiem, regulują wytwarzanie łoju skóry i korzystnie działają na kondycje skóry. Jedna szklanka dyni zapewnia 245% dziennego zapotrzebowania na witaminę A!

Pomaga schudnąć

Już jeden kubek gotowanej dyni (245 g) zawiera 3 g błonnika (11% dziennego zapotrzebowania na błonnik) i dostarcza tylko 49 kalorii. Pomimo, iż jest tak mało kaloryczna potrawy z dyni na długo pozostawiają uczucie sytości.

Zwalcza wirusy i pasożyty

A to wszystko dzięki kukurbitynie, która działa przeciwwirusowo i przeciwpasożytniczo. Pestki z dyni sa najbogatszym źródłem. Najkorzystniejsze są surowe pestki z dyni (dotyczy to również wszystkich orzechów i nasion). Prażone w wysokiej temperaturze nasiona i orzechy niestety tracą swoje cenne właściwości

Pestki dyni to prawdziwy superfood i jeden z najlepszych pokarmów dla naszej urody.  Zawierają takie minerały jak  siarkę, cynk, potas, wapń i magnez. Są bogatym źródłem nienasyconych kwasów tłuszczowych. Pestki z dyni pomogą Ci zadbać włosy, skórę i paznokcie.